REBIRTH INTERNATIONAL NEWSLETTER Juni 2011
Herzlich Willkommen bei RBI! In dieser Ausgabe findest Du
- Spruch des Monats / Quote of the month
- Einladung zum Geburtstag am 23.06.2011/ Birthday invitation
- RBI News / RBI News
- Bericht aus Indien /Report from India
- Psalm 23 überarbeitet von Charles Fillmore/Psalm 23
- Leonard Orr 17. - 25. September 2011 im Schloß Bettenburg, Germany
- Ausbildung/ Trainings /Termine und Infos/ Dates and Info
Next news bewusstes Atmen bei Behinderung / Breathing for physical handicaped
ZWEISPRACHIG: Deutsch schwarz BILINGUAL: english blue scroll down
Wir wünschen Euch viel Spaß beim Lesen unserer News. Wir freuen uns immer
über Rückmeldung. Wir bitten um Entschuldigung, falls jemand die News
unerwünscht erhält!
We wish you fun reading our news letter!
Spruch des Monats
"Nichts Wirkliches kann bedroht werde.
Nichts unwirkliches existiert.
Hierin liegt der Frieden Gottes"
Ein Kurs im Wundern
"Durch Atembeherrschung erreichen wir Gedankenberrschung, durch Gedankenberrschung treten wir in den ursprünglichen, paradiesischen Zustand ein" Maharishi
Quote of the month
"Nothing real can be threatened.
Nothing unreal exists.
Herein lies the peace of God "
A Course in Miracles
"By mastery over our breathing we achieve mastery over our thoughts, by master over our thoughts, we enter into the original Edenic state" Maharishi
Liebe Freunde,
Einladung zu meinem Geburtstag am 23.06.2011
Ich möchte Euch ganz herzlich zu meinem 35. Geburtstag am 23. 06. einladen. Um 15 Uhr gibt es Waffeln mit Sahne und heißen Kirschen, und abends ein kleines vegetarisches Buffett!!! Ich freue mich auf Euch!
Zur Ruhe kommt man,
wenn man sich auf das Wesentliche beschränkt,
und wenn man anhält, findet man Halt!
Das sind meine Einsichten, über die ich zur Zeit meditiere, während ich meine Planung für die nächsten Wochen mache. Nach langer Zeit verbringe ich den Sommer in Deutschland. Es ist so eine Freude, meinen Garten mit Blumen zu bepflanzen, und lange genug da zu sein, um mich auch daran zu erfreuen! So viel Schmetterlinge und Vögel wohnen bei mir, in der Hecke und im Wäldchen. Es blüht und riecht wunderbar. 22 Jahre bin ich nun auf meiner Reise durch die Welt, 20 Jahre davon mit Rebirthing Atemarbeit.20 Jahre reisen und dabei Menschen, Kulturen und Länder kennenzulernen. Ich bin zutiefst dankbar für all die lieben Menschen in der ganzen Welt!
Meine Arbeit in Deutschland ist eine große Bereicherung. Alles was in mir 20 Jahre gewachsen ist, zu sammeln und nach Außen zu geben. Der rote Faden meines Lebens ist immer da. Hier in Wipperfürth kann ich praktisch politische, geistige, spirituelle, persönliche und professionelle Arbeit zusammen fügen.
Die diesjährige Jahreshauptversammlung von RBI e.V. Deutschland fand am 6. Mai 2011 statt. Es war ein sehr konstruktives Treffen, wir machten Pläne für dieses Jahr, einiges ist davon schon umgesetzt, diese Newsletter ist ja auch ein Teil davon. Lamia und ich wurden als Vorstand bestätigt.
Lamia Hariri hat ein wunderschönes neues Konzept für ihre beeindruckende Atem- Arbeit in Krefeld und Wuppertal entwickelt. Schaut es euch an: www.nesmah-therapie.de
Sie hat auch eine tolle neue Meditations CD herausgegeben:
wenn dein Leben eine frische Brise braucht ATEM MEDITATIONEN von Lamia Hariri
weitere Informationen: Lamia Hariri 0160 94902088 und 0202 / 3191199
Tchydjo, unser schamanischer Freund aus Brasilien hat mich in seinen Zeremonien selbst sehr bewegt. Die Medizin des Amazonas ist voller Kraft und Weisheit. Mein Magen, mein Stresspunkt, in den ich Dinge in der Vergangenheit hineingefressen habe, zeigte sich auch sehr bewegt. Nun gibt es auch eine Schwitzhütte in meinem Zentrum, Ich hatte auch danach noch eine Zeit der Ruhe bevor ich nun meine Arbeit in Deutschland wieder aufzubauen begann. Wir planen Tchydjo zu einem weiteren Besuch nach Weihnachten einzuladen
Hier ist mein Programm für den kommenden Monat. Ich stehe für Atemsitzungen und für Beratungen zur Verfügung. Besucht mich in Wipperfürth! Meine Atemsitzungen sind einzigartig !
In Wahrheit, Einfachheit und Liebe Heike Strombach http://heikestrombach.wordpress.com/
JULI 2011 SPEZIAL im Atem und Lebenszentrum
IN RUHE GEWACHSEN
·1.- 3.07.2011 „Der Reichtum in mir – die Reise meiner Seele“
Was macht mich in meinem Leben wirklich reich? In diesem Seminar werden wir erkunden, was mich so einzigartig macht, was meine Mission, meine Lernaufgabe in meinem Leben ist, und wie ich sie besser leben und in meinem täglichen Leben verwirklichen kann.
·8. – 10 07. 2011 „Die Sprachen der Liebe“
Wie finde ich die Sprache, die mich und meinen Partner (oder Freunde und Familie) glücklich macht. Wie definiere ich Liebe und wie kann ich sie in Freude und Begeisterung leben.
·15. – 17.07.2011 „Ich öffne meine Augen und sehe mich“
Sehtraining, das mehr als nur das gute Sehen fördert. Wir entdecken, wie unsere Persönlichkeit und die Psyche mit der Wahrnehmung unserer Welt verbunden sind. Blockaden und Unflexibilität können wir auflösen, damit wir die Welt in seiner Fülle sehen können, und gleichzeitig unsere Sicht verbessern.
·22. - 24. 07 2011 „Ich stehe zu mir“
Familienaufstellung einmal anders. Wie stehe ich zu mir im Kreis aller Aspekte meines Lebens? Welche vielleicht gegensätzlichen Kräfte ziehen mich auseinander, und wie kann ich sie vereinen, so das ich zu einem Ganzen, zu einer Einheit werde?
·29. -31 07 2011 „Liebevolle Kommunikation“
Eine Technik, die zu einem inneren Bedürfnis wird. Wie kann ich mich erfolgreich ausdrücken, so dass sich meine Bedürfnisse erfüllen und auch andere dabei unterstützen kann? Wie finde ich Kompromisse bei scheinbar unlösbaren Problemen?
Beginn jeweils freitagabends um 19.00 Uhr und ist gleichzeitig der Beginn eines 9-tägigen Atemtrainings.
Das 3- wöchige Atemtraining beginnt am 25.06 – 17.07, am 23.07 -14. 08, und vom 20.08. - 11.09. 2011
In Wahrheit, Einfachheit und in Liebe
Eure Heike Strombach 02269 / 528 Klaswipper 30, 51688 Wipperfürth
http://heikestrombach.wordpress.com/
www.rebirthinternational.de / www.physische-unsterblichkeit.de Heikestrombach@yahoo.com
Möchtest du ein Teil unseres Teams in Junagadh, Gujarat, Indien im November/Dezember 2011 sein?
Bericht aus Indien
Viele haben mich gefragt, wie es denn weiterging in Indien. Nun, der große Erfolg kam eine Woche bevor ich nach Hyderabad abreisen wollte. Nach meinen Vorträgen im Rotari Club und einem anderen öffentlichen Vortrag besuchte uns ein Meditationslehrer, der dort sehr erfolgreich ist. Nach seiner ersten Sitzung sagte er mir, das er 18 Jahre Theorie gelehrt habe, nun bringe ich die wirkliche Erfahrung. Von da ab explodierte die Nachfrage. Er sandte uns viele seiner Schüler, und Annie und ich rebirthten 4 - 6 Leute pro Tag. Ich hatte bereits mein Ticket nach Hyderabad gebucht und flog für 10 Tage dahin, um meine Freunde und Klienten dort zu besuchen, Auch dort gab ich jeden Tag zwischen 3 – 5 Sitzungen. In der Zwischenzeit war der Bedarf in Junagadh nach mehr Sitzungen so groß, das ich mich entschied noch einmal für 6 Tage vor meinem Rückflug nach Deutschland dorthin zurückzukehren. Annie und ich bildeten 2 Rebirther aus. Am Tag vor meiner Abreise fuhren wir zu Baghwan, einem weisen Lehrer, und seinem Ashram und dort hatte ich die große Ehre auch einen Vortrag zu halten. Er wurde per Radio bis in die USA übertragen. Nun gibt es sehr, sehr viele Menschen in Indien, die auf unsere Rückkehr warten. Es ist mein großer Wunsch, im November/ Dezember wieder dorthin zu fliegen mit einem internationalen Team von Atemlehrern um dort weitere Rebirther auszubilden Unsere Arbeit in Junagadh war überwiegend unbezahlt. Bei einem monatlichen Einkommen von 100 € um damit die ganze Familie zu ernähren ist nicht sehr viel finanziell zu erwarten. Das was zurückkommt ist auf tieferer Ebene. Die Dankbarkeit, Liebe und Achtung war eine herzerwärmende Erfahrung.
Wenn du mit nach Indien möchtest , nimm bitte Kontakt mit mir auf!
Indien, das Land der Extreme
Reisebericht
Am 17. März landete ich in Indien. Genau 2 Monate nachdem Ich das Land verlassen hatte, war ich wieder da für 7 Wochen! Ich flog dieses mal nach Mumbai über Istanbul, und von dort direkt mit einem Anschlussflug weiter nach Ahmedabad, im Staate Gujarat. Dort ging es weiter mit der Riksha zum Busterminal. Dort 1 Stunde warten und dann mit dem Überlandbus 6 Stunden nach Junagadh. Eine Rikshafahrt ist ein Erlebnis für sich. Erst den Preis zu verhandeln, denn sonst kann man eine unangenehme Erfahrung machen. Wie überall im Leben ist es gut, klare Absprachen zu haben. Ich war ziemlich müde, da meiner Reise bereits über 20 Stunden dauerte. Auf einer bequemen Liege oben im Bus sah ich die Landschaft vorbei fliegen, die Frauen elegant mit schweren Lasten auf dem Kopf laufend, Lasten, die ich nicht mal hochheben kann. Kühe in der Mitte der Strassen, streunende schmutzig Hunde, Müll und Dreck überall, und dazwischen die Schönheit der Gesichter, heilige Tempel in denen die Menschen ihr alltägliches Leben mit Gott teilen. In Indien lebt Gott mit den Menschen und durch die Menschen Allmorgentliche und abendliche Glocken klingen in jedem hinduistischen Haus. Jedes Haus hat einen kleinen Altar zu Ehren der Heiligen. Demut dem Höchsten gegenüber ist eine Eigenschaft, die ich persönlich sehr schätze. Sie beinhaltet auch ein Vertrauen, vielleicht auch ein Wissen, das es einen tieferen Sinn gibt. Auch wenn wir im Westen uns für mehr aufgeklärt halten, in Zeiten der Krisen haben viele Menschen oft gar keinen Halt und keine Hoffnung. Da geht es dann nur noch ums Überleben.
Die pralle Sonne die mir ins Fenster scheint ist schon sehr heiß, und es ist ja erst März. Nun kommt bald die heißeste Zeit, es wird bis zu 45 Grad Celsius, fast unerträglich, - zu schwitzen, ohne das man sich irgendwie bewegt. Aber mir macht das nicht so viel aus, ich bin hitzebeständig. Ich schlafe dann trotzdem mit dem Feuer.
Im Bus habe ich das Fenster weit auf, und bin dankbar dass ich bequem liege, meine Beine ausstrecken kann, und schlafe immer wieder ein. Die Zeit vergeht im Flug. Zusammen mitAnnie Boyd habe ich dann eine wirkliche Bewegung in Junagadh für das bewusste Atmen, Rebirthing erschaffen.
Die Anfangszeit war sehr langsam, und bedurfte all meiner Geduld. Unsere indischen Klienten trafen Verabredungen, und dann erschienen sie manchmal einfach nicht, ob Lehrer oder einfacher Arbeiter, ob verantwortlicher Geschäftsmann oder Hausfrau. Interessant dabei ist, das wenn in Mumbai jemand eine Verabredung trifft, sie wird normalerweise eingehalten, in Hyderabad schon etwas ungenauer mit der Zeitangabe aber je ärmer die Städte, je weniger der Verlass auf Absprachen. Da ist auch ganz sicher ein Zusammenhang mit dem Wohlstand und des sich Einbringens Das “komm ich heut nicht, komm ich vielleicht morgen” ist halt schlecht auch fürs Geschäft.
Annie und ich begannen unser Klientel aufzubauen mit jedem den wir trafen. Annie, mit ihrer originalen australischen Natur ging auf ihre walkabouts. Ich gab die Richtung an, sie die Geschwindigkeit. Sie liebte den Kontakt mit allen, ließ sich völlig ein und verpasste keine Umarmung und Einladung bei den Menschen die sie so liebt. Ich fand oft doch die Zeit mich zurückzuziehen um zu meditieren und mich nach innen zu wenden. Einladungen zum Essen gab es überall. Der Gast ist König! Wir hatten das beste Essen. Das Essen in Gujarat ist fantastisch, etwas scharf gewürzt für den westlichen Geschmack, aber wem das nichts ausmacht, der ist im Paradies. Ich habe mich nie so gesund gefühlt im Bezug auf das Essen. Gujarat ist ein voll vegetarischer Staat, traumhaft gute Qualität.
Ein Klientel aufzubauen schafft man leicht, wenn man seine Termine einhält, und das taten Annie und ich dann so wie wir konnten. Wir trafen unsere Verabredungen, und mehr und mehr Menschen hörten von uns, es sprach sich rum. Ich hielt verschieden Vorträge Der riesengroße Ansturm kam dann in der letzten Woche bevor ich nach Hyderabad flog. Ein Atem – Lehrer mit einer verbundenen Atemtechnik kam dann zu uns, davon schrieb ich ja schon. Lehrer, Schulleiter, Ärzte, Ingeneure, Geschäftsleute und einfache Arbeiter kamen zu uns.
Jeden Tag waren wir auf unserer Mission den Menschen aller Gesellschaftsschichten hier Rebirthing zu schenken.
Kaschmiri Baba hatte doch einige Lücken in seiner Glaubwürdigkeit, aber er lebt seit 60 Jahren mit einem Feuer in seiner Hütte. In der Bevölkerung ist er seit Generationen bekannt. Seine Haut sieht sehr jung aus. Seine Worte zu mir waren die gleichen, die Babaji mir im Dhuni in Schweden vor einigen Jahren gesagt hat. Seine Anwesenheit erfüllte mich mit Humor und Freude, ich fühlte mich zu Hause. Ich kann mir vorstellen in Indien zu leben.
Unsere Reise zu Gunia Papu war ein besonderes Erlebnis. Leider liebte er sein Chilum doch sehr, was sein Bewusstsein sehr trübte. Er zeigte uns ein Foto von sich was schon sehr alt war aus einem Zeitungsartikel.
Raju, unser ständiger Begleiter wurde zu einem unersetzbaren Freund, unsere Motorradtouren zu dritt durch die Stadt(Annie im Sari) und unsere gemeinsamen Ausflüge waren einige der Höhepunkte an Spaß und Lachen. Und ohne seine Hilfe bei der Übersetzung wären wir oft nicht weitergekommen. Als ich Gunia Papu einlud bei nächsten Mal eine Atemsitzung mit mir zu machen, erzählte uns Raju später das er ihm übersetzt habe, das ich mich ihm beim nächsten mal hingeben würde!!!!!!!!!!!!! Wir kamen aus dem Lachen nicht mehr heraus! So ist das, wenn man die Sprache nicht spricht, ein guter Übersetzer ist Gold wert.
Trotz Lärm und Dreck, Indien ist ein so tiefes Erlebnis, man kann sich nicht nur einfach die Landschaft oder Natur anschauen, wie zum Beispiele die Hügel in Junagadh, sondern in die Herzen der Menschen zu sehen berührt tief. Besonders die Arbeit mit Frauen gibt viele Einsichten über die Kultur. Scheidung ist in ländlichen Bereich immer noch so ein großer sozialer Makel, so dass viele Frauen auch in den größten Misshandlungen nichts sagen. Zum Glück ist es nicht so an der Tagesordnung, aber die Freiheiten im Vergleich zum Westen sind doch sehr durch den Ehemann oder die Familie bestimmt. Wenn man die Menschen fragt, wie es ihnen geht, wird man immer in Indien die gleiche Antwort bekommen: gut! Aber das ist ja vielleicht auch bei uns nicht anders, aber es dauert eine lange Zeit und Bedarf einer großen Intimität, persönliches zu erfahren.
Ich liebe Indien, und freue auf meine baldige Reise dorthin.
Begleite mich!
Om namaha shivaiya Eure Heike
Training mit Leonard Orr und Heike Strombach
Training mit Leonard Orr und Heike Strombach
9 tägiges Rebirthing Training vom 17. - 25.September 2011
Im Schloß Bettenburg
http://bettenburg.info/
3 tägiges Training 17. - 19. 9. 2011
5 tägiges Training 17. - 21. 9. 2011
9 tägiges Training 17. - 25. 9. 2011
Ruf an! Heike 02269- 528
heikestrombach@yahoo.com
http://heikestrombach.wordpress.com/
Lerne die Kunst des Atems und der Selbstheilung. Dies Training basiert auf dem Erleben, und ist ein Erlebnis. Es bedarf einer Bereitschaft sein Bewusstsein erweitern zu wollen, und persönliche Verantwortung für sich selbst und für die Gedanken des eigenen Verstandes zu übernehmen.
Befreie dich selbst von deinen Begrenzungen und Ängsten und bereite dich auf Erfolg vor!!! Die Rebirthing Atmung ist ein Mittel sich selbst direkt mit Lebensenergie zu versorgen und mit der unendlichen Intelligenz zu verbinden.
Lebendig sein, das Leben genießen und gesund und erfolgreich sein!
Nutze deine geistige Kraft zu deinem Vorteil!
Verbessere die Qualität deiner Beziehungen und deiner Kreativität!
Sei dere vollständige Ausdruck deiner natürlichen Göttlichkeit!
Lass dich von Leonard Orr und Heike Strombach inspirieren!
Dear friends,
Invitation to my birthday party on 06/23/2011 at 3 pm in Klaswipper, Germany
I like to invite you to my 35th Birthday party on June 23 to waffles with cream and hot cherries, and in the evening a small vegetarian Buffett! I look forward to seeing you!
We will find rest,
if we confine ourselves to the essential,
and we stop to find hold
These are my insights about which I meditate while I'm doing my planning for the next few weeks. After a long time I am spending again the summer in Germany. It's such a joy to replant my garden with flowers, to be there long enough to enjoy it for myself too! So many butterflies and birds are living with me here in the hedge and in the grove. It blooms and smells wonderful. I am 22 years now on my journey through the world, 20 of those years with rebirthing breathwork.
My work in Germany is a great addition. To harvest everything that has grown inside of me 20 years, to collect it and give to the outside. The common thread of my life is always there. Here in Wipperfurth I can practically add political, intellectual, spiritual, personal and professional work together.
This year's annual body meeting of RBI eV Germany took place on 6 May 2011. It was a very constructive meeting, we made plans for this year, some of it is already implemented, this newsletter is indeed a part of it. Lamia and I were confirmed as the board.
Lamia Hariri has developed a wonderful new concept for her impressive breath-work inKrefeld and Wuppertal. Check it out at: www.nesmah-therapie.de
She has also published a great new meditation CD:
when your life needs a fresh breeze of Lamia Hariri BREATH MEDITATIONS
Further information: Lamia Hariri and 0160 94902088 /0202 - 3191199
Tchydjo, our shamanic friend from Brazil has moved me personally into his very impressive ceremonies. The medicine of the Amazon is full of strength and wisdom. My stomach, my stress point, was also very moved, the things I have eaten into it, swollowed down in the past. Now there is also a sweat lodge at my center. I had some time afterwards to rest before I started building up my work in Germany again. We are planning another visit for Tchydjo, to invite him after Christmas
Check out Leonards schedule at www. Breathwork.com Leonard ORR
Here is my program for the coming month. I'm available for breathing sessions and consultations. Visit me in Wipperfurth! My breathing sessions are powerful and unique !
In truth, simplicity and love Heike Strombach http://heikestrombach.wordpress.com/
July 2011 SPECIAL in the breath and life center
GROWN IN PEACE
• 1st - 3rd of July 2011 "The wealth in me - the journey of my soul"
What makes me in my life really rich? In this seminar we will explore what makes me unique, what is my mission, my learning task in my life, and how to realize this better in my daily life.
• 8th - 10th of July 2011 "The Languages of Love"
How do I find the language of love that will make me and my partner (or friends and family) happier. How do I define love and how can I live it with joy and enthusiasm.
• 15th - 17th of July 2011 "I open my eyes and see "
Vision training that is more than just better foccus and clearity. We discover how our personality and psyche influence our perception of our world and all we are connected to.We can dissolve blockages and inflexibility, so that we can see the world in its fullness, while increasing our visibility.
• 22nd - 24thof July 2011 "I stand by me"
A different family constellation. How I feel about myself in the whole of all aspects of my life? What might pull me apart through opposing forces, and how can I combine them, so I become a whole, in unity?
• 29th -31st of July 2011 "Loving communication"
A technique wh becomes an inner need. How can I express myself successfully, that I meet my needs and can support others? How do I find compromises on seemingly unsolvable problems?
Beginning Friday evenings at 19.00 clock and also the beginning of a 9-day breathing training.
The 3 - week breath work training begins on 25.06 - 17.07, at 23:07 -14. 08, and from 20.08. - 11.09. 2011
Would you like to be a part of our team in Junagadh, Gujarat, India in November / December 2011?
Many have asked me how it went in India. Well, the big success came a week before I wanted to leave for Hyderabad. After my talks in the Rotary Club and another publiclecture a meditation teacher who is very successful there did his sessions with me. After his first session he told me that he had taught 18 years theory, now I bring the real experience. From then on, demand exploded. He sent us many of his students, and Annieand I rebirthten 4-6 people per day. I had booked my ticket already to Hyderabad andflew for 10 days there to visit my friends and clients. I gave every day between 3-5sessions. In the meantime, the need for more breathwork sessions in Junagadh was so great that I decided to return and join Annie again for 6 days before my flight back to Germany. Annie and I trained 2 Breathing guides. The day before I left, we went toBaghwan a wise teacher, and to his ashram, where I had the great honor to hold a talk.It was transmitted by radio even to the USA. Now there are very, very many people in India who are waiting for our return. It is my great wish, in November / December to flyback there with an international team of Rebirther to further educate and work there inJunagadh. Our work was largely unpaid. With a monthly income of 100 € for the whole family to eat one can not expect very much financially. That what comes back is at a deeper level. The gratitude and love and respect was a heartwarming experience.
If you want to join with please contact me! + 49 -2269 528
Many have written me and asked me about my other experiences in India, so I write this for you:
India, the land of extremes
Travelogue
On 17 March, I landed in India. Exactly two months after I had left the country again for 7 weeks! This time I flew to Mumbai via Istanbul, and from there directly a connecting flight to Ahmedabad in the state of Gujarat. I continued the journey with a rickshaw to the bus terminal. There, waiting 1 hour and then by bus 6 hours to Junagadh. A Rikshadrive is an experience in itself. Only to negotiate the price, because otherwise you can create an unpleasant experience. Like everywhere else in life it is good to have clear agreements. I was pretty tired because my trip lasted already about 20 hours. On a comfortable couch in the bus I looked at the scenery flying by, the elegant women with continuous heavy loads on their heads, loads, I can not even lift. Cows in the middle of the streets, stray dogs, very dirty, trash and dirt everywhere, and in between the beauty of the faces, holy temple in which people share their everyday life with God. God lives in India with the people and by the people. Every morning and evening bells ring in every Hindu house. Each house has a small altar in honor of saints. Humility is one the highest attitudes that I personally appreciate very much. It also includes a trust, perhaps a knowledge that there is a deeper meaning. Even if we think in the West we are more educated, this can enlightened us, as in times of crises, many people often do not find comfort and no hope. Then it is only about survival.
The blazing sun in the window seems already very hot, and it's only March. Now comes the hottest time soon, up to 45 degrees Celsius, almost unbearable - to sweat, without moving. But I do not mind this much, I'm resistant to heat. I sleep with the fire then anyway.
In the bus I had the window wide open, and I am grateful that I am lieing down, can stretch my legs and sleep comfortably again and again. Time flies.
Together with Annie Boyd, we started areal movement in Junagadh for conscious breathing, rebirthing.
The beginning time was very slow, and I needed all my patience. Our Indian clients' made appointments, and then they sometimes dd not appear, whether a teacher or a laborer, whether responsible business man or housewife. It is interesting that when someone makes an appointment in Mumbai, it will be kept. Iin Hyderabad somewhat less accurate with the time but the poorer cities, the less reliance on the agreements. Since this is most certainly connected with the level of prosperity and this "I do not come today, maybe tomorrow I'll come" is just too bad for business.
Annie and I started to build our clientele with everyone we met. Annie, went with her original Australian nature on her walkabouts. I gave the direction, she the speed of it.She loved the contact with all, gave herself completly and never missed a hug and an invitation to the people she loves. I often found the time yet to retire to meditate and to turn inward. Invitations to dinner were everywhere. The guest is king! We had the best food. The food is fantastic in Gujarat, slightly spicy and seasoned for the Western taste, but to whom this is nothing that is in paradise. I have never felt so healthy in terms of the food. Gujarat is a fully vegetarian state, dreamlike quality.
Building up a clientele is easy, if one keeps appointments, and so Annie and I did the best we could. We made our appointments, and more and more people heard of us, the word gets around. I held various presentations, the gigantic demand came in the last week before I flew to Hyderabad. A breath - a teacher with a connected breathing technique came to us, which I wrote already about. Teachers, principles, docters, ingeneers, business people and house wifes alike come to us.
Every day we were on our mission to give people of all walks of life this rebirthing.
Kashmiri Baba had a few holes in his credibility, but he has lived for 60 years with a fire in his hut. In the population, he has been known for generations. His skin looks very young.His words to me were the same, that Babaji said to me in the Dhuni in Sweden several years ago. His presence filled me with humor and joy. I felt at home. I can imagine living in India.
Our trip to Gunia Papu was a special experience. Unfortunately, he loved his Chilum very, very much, it clouded his mind somewhat. He showed us a photo of himself which was already very old from a newspaper article.
Raju, our constant companion was a voracious friend, our motorcycle tours through the city with the three of us as well our joint trips where some of the highlights of fun and laughter. And without his help with the translation, we wouldhave been stuck too often.When I invited Gunia Papu next time to make a breathing session with me, Raju told us later that he had translated him that I would give myself to him the next time !!!!!!!!!!!!!We could not stop laughing any more! That's what happens when one does not speak the language, a good translator is worth (worse) gold.
Despite the noise and dirt, India is such a profound experience, one can not simply look at the landscape or nature, to see for examples the hill in Junagadh, but in the hearts of the people you feel deeply. Especially the women, working with many I had insights about the culture. Divorce is in rural area still such a big social stigma, many women do not say anything even in the greatest abuse. Fortunately it is not the norm, but the freedom is compared to the West still very determined by the husband or the family. If you ask people how they're doing, you will always get the same response in India: good! But that is perhaps no different from us, but it takes a long time and needs a great intimacy, to experience truthful personal openess.
I love India, and looking forward to my trip there soon.
Join me!
Lots of love in truth and simplicity
Yours Heike
Leonard Orr and Heike Strombach 17th - 25th of September 2011
9- day Rebirthing breath work Training in castle Bettenburg
call me! Heike +49 2269 - 528
Founder of Rebirthing Breathwork and the World-Wide Conscious Breathing Movement
3, 5 or 9 Day Training Learn the techniques and practices to maintain and recover your Life Energy to sustain lasting health and happiness!
Learn the Secrets of Healing. This is an experiential training that requires a willingness to grow in conscious awareness and to accept personal responsibility for the content of your mind. Come prepared to delightfully face yourself and grow as you liberate yourself from life-long inhibiting factors. Rebirthing Breathwork is Spiritual Breathing by which you access your direct connection to vital energy or Prana. You will experience how Spiritual Breathing enables you to become aware of and release those things you may have suppressed. Open the shut down channels of your aliveness, and experience unlimited quality in your relationships, career, creativity and self-sufficiency and the natural full expression of your Spirit!
Om namaha shivaiya
Termine und Seminare: http://heikestrombach.wordpress.com
+49 2269 528
Wochenend-Seminare:
Kommunikation ohne Gewalt Juli 30-31
Das innere Kind Seminar 06 - 7 Aug / 20. - 21. Aug
Familien Aufstellung 13. - 14. Aug / 3 - 04 Sept
Wohlstand und Klientelaufbau 27. Aug /
Gutes Sehen ohne Brille nach Dr. Bates-Methode 11. Sept 2011
Reiki Initiation 1 Grad nach Vereinbarung
Vision Quest nach Vereinbarung
Dates and Seminars 2011: http://heikestrombach.wordpress.com
Weekend Seminars:
Communication without violence July 30th -31st
The inner child seminar Aug 6th -7th / Aug 20th – 21st
Family constelation Aug 13th -14th /Sept 3rd – 4th 2011
Prosperity training and clientel building skills Aug 27th
Good sight without glasses by the Dr Bates method Sept 11th 2011
Reiki Initiation 1 degree by appointment
Vision quest May /June by appointment
www. Breathwork.com with Leonard ORR
Für alle in finanziellen Herausforderungen:
Für mehr Wohlstand
Dreiundzwanzigster Psalm -
Überarbeitet von Charles Fillmore, der Gründer der UNITY Bewegung
Der Herr ist mein Bankier, mein Kredit ist gut.
Er weidet mich in dem Bewusstsein der allgegenwärtigen Fülle;
Er gibt mir den Schlüssel zu seinem Tresor;
Er erquicket meinen Glauben in seinem Reichtum;
Er leitet mich auf dem Pfad des Wohlstands um Seines Namens willen
Ja, obwohl ich im Schatten der Verschuldung gehe,
Ich fürchte kein Unheil, denn DU bist bei mir;
Dein Silber und dein Gold sichern mich;
Du bereitest meinen Weg für mich in der Gegenwart des Gerichtsvollziehers;
Du erfüllst mein Portemonnaie mit Fülle, mein Becher läuft über.
Nur Glück und Gunst begleiten mich alle Tage meines Lebens,
Und ich werde Geschäfte tun für immer im Namen des Herrn.
(Übersetzt aus dem englischen)
Quote of the month
For all in financial fear:
A prosperity treatment
Twenty third psalm
Revised by Charles Fillmore, the founder of the unity movement
The lord is my banker; my credit is good.
He maketh me to lie down in the consciousness of omnipresent abundance;
He gives me the key to His strongbox;
He restoreth my faith in His riches;
He guideth me in the path of prosperity for His name’s sake
Yea, though I walk in the very shadow of debt,
I shall fear no evil, for Thou art with me;
Thy silver and Thy gold, they secure me;
Thou preparest my way for me in the presence of the collector;
Thou fillest my wallet with plenty; my measure runnest over.
Surely goodness and plenty will follow me all the days of my life,
And I shall do business in the name of the Lord forever.
___________________________________________________________________________
Rebirth International
Be inspired and join Heike Strombach Heikestrombach@yahoo.com
RBI Germany Breath and life center Wipperfürth:
every Wednesday: 18.00 Meditation
19.00 Aarati
Om namaha shivaiya
Bhole Baba Ki Jai! God is at our side!!!!!
"Vision quest" time for healing with a fire in nature and breathing sessions ( by personal appointment)
Rebirthing Breathwork and Spiritual Purification Trainings 2011
The goal of this training is to create more LOVE, FREEDOM, SUCCESS and HEALTH in your life!
Enjoy your self in a 9 day or 3 week long retreat in the European training centre for Rebirthing Breath work near Cologne, Germany, in the lovely mountains around Wipperfürth! It will excite you!
This training is for everyone interested in breath work, spiritual growth and mental, emotional and physical healing through spiritual purification.
Heike Strombach, an international trainer and Co-worker with Leonard Orr since 1991 will provide in this training:
The Art of Conscious Energy breathing - Rebirthing
Coaching and guidelines for your own breathing process
• How to guide people through their first 10 sessions
• Breath Analysis, quality breathing sessions
• Different approaches to giving sessions
• Building your own clientele & success consciousness
• Prosperity consciousness / Manager skills
• Money - how to use it to support us and others
• Coaching on emotional, physical and mental healing
• Emotional Energy management with the 4 elements and the mind
• Healing your death urge / vision quest
• Becoming familiar with the idea of total healing and mastery - physical immortality
• Inner child work
• Communication without violence
• Healing relationships
• Spiritual Purification practices with the elements: Fire: fire ceremonies, vision quest. Earth: movement, simple yoga exercises, physical cleanse, healthy nutrition, fasting. Water: cold and warm water rebirthing, bathing. Air: Rebirthing Breathwork. Mind: working with affirmations, mantra yoga, creating divine order in our life, healing the unconscious death urge, the 8 biggies of human trauma.
All trainings include spiritual purification with the 4 elements! (Breathing, fire, fasting, bath, movement and lots of fun and deep seminars!)
The 3 week training includes:
spiritual Purification with the 5 Elements
Basic training on Rebirthing and Spiritual Purification / personal goal setting
Mission statement / the power of our mind
Healing our relationships through communication skills, communication without violence
Healing projections and assumptions we have made,
Emotional healing, Inner child work, birth scripts and natural birth /
Emotional responsibility - healing the past - cold and warm water rebirthing
breathing, Healing the death urge we learned from our family tradition
Family clearing and constellations / spiritual family /
Using our creative power to create prosperity consciousness & success, leadership training, creating a business plan, the energy of money, healing competition and jealousy
Healing our physical body - Physical immortality & relationships, past life regressions, (Clearing our vision, different healing modalities)
The training centre in Wipperfürth is 45 minutes from Cologne/Bonn airport - easy to reach from all around Europe. Pick up from the airport can be arranged & there are local trains available
Heike Strombach is the international coordinator for Rebirth International and trained as a Rebirther Breath worker and Trainer with Leonard Orr, the founder of Rebirthing Breath work, in 1991. Since then, Heike has continued to work and study with Leonard in addition to leading her own inspiring seminars and trainings. A Reiki master since 1993, firewalker and family constellation facilitator since 1999
Heike is based at her training centre in Wipperfürth, Germany and works as well in many countries and continents around the world, often at the RBI international training center in the US and in Brazil. She completed her formal training as a nurse and studies as a nursing educator in 1978 and 1986
Contact:
Om namaha shivaiya
Rebirth International e.V. | Heike Strombach
Klaswipper 30 | 51688 Wipperfürth | Tel/Fax 02269/528heikestrombach@yahoo.com | www.rebirthinternational.de
|